domingo, 14 de marzo de 2010

O Casón


O Casón foi un cargueiro de bandeira panameña que o 5 de decembro de 1987, mentres navegaba fronte ás costas galegas, sufriu un accidente debido a un temporal que fixo que a carga se movese e provocase un incendio. O barco foi deliberadamente embarrancado na costa por remolcadores españois en Fisterra na punta de Castelo, ao sur da praia do Rostro. Faleceron 23 dos 31 tripulantes do navío, todos de nacionalidade chinesa.

O Casón transportaba unha carga de 1.100 toneladas, consistentes en 5.000 bidóns, sacos e contedores de produtos químicos inflamables (xileno, butanol, butil de acrilato, ciclohexanona, sodio), tóxicos (aceite de anilina, difenilmetano, ou-cresol, dibutilflato) e corrosivos (ácido fosfórico, anhídrido alifático), que se embarcaron nos portos de Hamburgo, Rotterdam e Amberes para dirixirse ao porto chinés de Shangai.

O vertido e posterior incendio da carga do navío na tarde do 10 de decembro, emitido en directo pola TVG, ao entrar en contacto a auga de mar coa carga de sodio, provocou unha grande alarma social, aumentada pola falta de información das autoridades, xa que os materiais podían explotar ao contacto coa auga provocando unha nube tóxica, polo que o goberno galego, presidido por Fernando González Laxe, que acababa de tomar posesión había poucas semanas, executou unha recomendación da delegación do Goberno, quen decidiu evacuar a toda a poboación de Fisterra, Cee e Corcubión (unhas 15.000 persoas) cara a Santiago de Compostela.

O Delegado do Goberno, García Sabell, anunciou pola Radio Galega a noite do 10 ao 11 de decembro que 700 autobuses se dirixían a Fisterra para executar a evacuación, o que provocou o pánico dos veciños, que fuxiron polos seus medios, principalmente cara a Vimianzo, Carballo, Muros, Carnota e A Coruña.

Algúns veciños de Fisterra, a maioría de avanzada idade, decidiron quedar na vila a pesar da histeria e das molestias respiratorias que causaba o fume, como comechóns de garganta, mareos e sequidade nas mucosas nasais. Os refuxiados en Santiago queixaríanse ante as cámaras da TVG esa mesma noite da improvisación e a falta de medios da evacuación, xa que, nos pavillóns deportivos que actuaron de refuxio, non había nin sequera colchóns nos que poder deitar os nenos máis pequenos.

O Goberno Central decidiu levar a carga ao cuartel de infantaría de Parga, no concello de Guitiriz, pero unha barricada veciñal, que ocupou a estrada con pneumáticos ardendo, impediu o acceso dos camións cargados co material do Casón, e producíronse enfrontamentos coa Garda Civil. Posteriormente decidiuse trasladar a carga ao peirao de Alumina-Aluminio (hoxe ALCOA) en San Cibrao (Lugo), onde se reproduciron os enfrontamentos, impedindo o comité de empresa o paso dos camións. A planta modernizou as súas instalacións con financiamento público a cambio deste servizo, e despediu aos 23 membros do comité de empresa que bloqueara o paso da carga. Finalmente a carga desembarcou en Amberes.

O barco foi despezado no lugar onde varou, aínda que a maior parte da súa estrutura e o pecio permanecen baixo as augas da praia do Rostro.

No 2008 estrouse un documental sobre este naufraxio que conmoveu á sociedade galega.

Tania Caeiro (4ºA)

Ningún comentario: